Tuesday, March 19, 2013

Geslaagde workshop!

Niet het eerste creatieve wapenfeit van 2013, wél het eerste waarover geblogd wordt: de workshop zilverklei die ik verleden week-end gevolgd heb bij Atelier Pallasart.

Ik wou al heel lang eens iets uit zilverklei proberen te maken, en kwam na wat gegoochel met Google uit op de webpagina van Pallasart. Het concept beantwoordde perfect aan wat ik zocht: na een deskundige uitleg, ook voor complete beginners als ik, word je begeleid in het maken van je werkstuk (volledig naar eigen goesting, zoals uit de foto's hieronder zal blijken) en 's avonds met je werkstuk terug naar huis.


Ik schreef me dus in voor een workshop, en keerde zaterdagavond tevreden terug met een unieke ring, maar ook met 2 paar oorringen (ik pik ze zondag op, op de Dag van de Ambacht). Kortom, een aanrader!



Ring met alles erop en eraan: gevijld om de inkepingen te maken naar believen, textuur aangebracht én steentjes!

2 paar oorstekertjes mét textuur - jippie!

Nog een paar sfeerbeelden van het bakproces:
In de oven ...

In de oven - ring in de fik!

Net uit de oven - het zilverklei is fluo-oranje!






1 comment:

  1. Hey hey . Jij won een naaidate met mij op mijn blog. Stuur je een mail naar vandeputte.maje@gmail.com?

    ReplyDelete

'n reactie is altijd fijn :-). Bedankt!